نمایشگاه ظرفیتها و پتانسیل های صنایع دستی و گردشگری پرور در سمنان دایر شد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای واصله، نمایشگاه ظرفیتها و پتانسیل های صنایع دستی و گردشگری پرور در سمنان دایر شد.

نمایشگاه ظرفیتها و پتانسیل های صنایع دستی و گردشگری پرور در سمنان دایر شد

امیر کرم زاده با بیان اینکه نمایشگاه ظرفیت ها و پتانسیل های صنایع دستی و گردشگری پرور، یک عصر یک فرهنگ در فرهنگسرای کومش سمنان دایر شد، اعلام کرد: ظرفیت های صنایع دستی و هنرهای سنتی، زیست محیطی، گردشگری و دامی روستای پرور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه محصولات شاخص صنایع دستی روستای پرور شامل گلیچ، گلیم، دست بافته ها و…در این نمایشگاه عرضه و معرفی می گردد، اضافه نمود: رونمایی از کتاب پرور دیار فراموش شده از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان اعلام کرد: این نمایشگاه با همکاری اتحادیه تعاونی های عشایری استان سمنان، اداره کل امور عشایری استان سمنان، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان، اداره میراث فرهنگی استان سمنان از امروز به مدت دو روز برگزار می گردد.

کرم زاده بعلاوه با بیان اینکه بازسازی و ساماندهی آتشکده دروار دامغان با آواربرداری، کف سازی و اجرای پی بندی و استحکام بخشی جرزها و بدنه ها شروع شده، گفت: دوخت و دوز ترک ها، دیوارچینی با خشت و ملات گل برای بازپیرایی بخش های فروریخته، تثبیت اندودهای قدیمی و اجرای کاهگل بیرونی از دیگر عملیات اجرایی در راستای نجات بخشی اضطراری و بازسازی این بنای تاریخی است.

وی با بیان اینکه با بازسازی آتشکده روستای دروار یکی از بناهای شاخص و با اهمیت منطقه تویه دروار و شهرستان دامغان بوده که عمدتا برای برپایی مراسم مذهبی در ایران باستان استفاده میشد، گفت: آتشکده دروار مربوط به سده های میانه دوران های تاریخی پس از اسلام است و این اثر در تاریخ 18 اسفند 1387 با شماره 25104 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: همگردی

به "نمایشگاه ظرفیتها و پتانسیل های صنایع دستی و گردشگری پرور در سمنان دایر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه ظرفیتها و پتانسیل های صنایع دستی و گردشگری پرور در سمنان دایر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید