گفت وگوی چاووش اوغلو و فائز السراج در دوحه

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، وزیر امور خارجه ترکیه و نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در دوحه قطر درباره تفاهم نامه همکاری امنیتی و نظامی بین دو کشور گفت وگو کردند.

گفت وگوی چاووش اوغلو و فائز السراج در دوحه

به گزارش ، به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در حاشیه نوزدهمین نشست گفت وگوهای دوحه، پایتخت قطر درباره تفاهم نامه بین دو کشور در مورد تعریف نظام حقوقی دریایی گفت وگو کردند.

وزیر امور خارجه ترکیه بعد از این ملاقات در پیامی توییتری نوشت: ما با قاطعیت از حقوق و منافع قانونی خود در شرق دریای مدیترانه دفاع می کنیم.

: اردوغان: امضای توافقنامه با لیبی حق قانونی ترکیه است

آنکارا: اتحادیه اروپا در مقامی نیست که درباره توافق دریایی ترکیه و لیبی نظر بدهد

آنکارا و طرابلس در 27 نوامبر به یک توافق دست یافتند که پس از طی مراحل قانونی در دو کشور از هشتم دسامبر به اجرا درآمده است. این تفاهم نامه که صلاحیت های دریایی هر دو کشور را معین می نماید، فعالیت های یک جانبه و غیرقانونی سایر کشور های منطقه و شرکت های بین المللی را رد می نماید و هدف از آن حمایت از حقوق هر دو کشور است.

این در حالی است که مجلس ترکیه پیش نویس طرحی را در دستور کار دارد که مربوط به تفاهم نامه های همکاری امنیتی و نظامی مذکور با دولت وفاق لیبی است؛ و به نوعی به دنبال قانونی کردن این تفاهم نامه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گفت وگوی چاووش اوغلو و فائز السراج در دوحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی چاووش اوغلو و فائز السراج در دوحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید