11 خاصیت شگفت انگیز سیر برای سلامتی

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، سیر می تواند یک ماده باورنکردنی برای آغاز سبک زندگی سالم باشد. خوشبختانه، سیر می تواند به عنوان یک داروی قوی در برابر التهاب در بدن باشد.

11 خاصیت شگفت انگیز سیر برای سلامتی

اولین مسئله ای که درباره سیر به ذهنتان خطور می نماید، چیست؟ احتمالاً بوی سیر باشد. یا حتی ممکن است به یک غذای لذیذ فکر کنید که با این ماده غذایی خوشمزه باورنکردنی طعم دار شده است. شاید تا کنون به فواید باورنکردنی سیر، عضوی سبزیجات با خواص سلامتی شگفت انگیز فکر ننموده باشید (سیر از نظر علمی جزو سبزیجات است).

به گزارش فرارو؛ در طول این مطلب با فواید شگفت انگیز سیر و اینکه چگونه این مکمل طبیعی می تواند سلامت شما را بهبود ببخشد بیشتر آشنا خواهید شد.

1. خواص دارویی

گرچه ممکن است امروزه سیر را فقط به عنوان یک طعم دهنده غذایی بشناسند، اما مردم در دوران باستان از آن به عنوان دارو استفاده می کردند!

بنا بر تحقیقات علمی، بیشترین مزایا ناشی از ترکیبات سولفور است که هنگام خرد شدن یا جویدن یک حبه سیر ایجاد می گردد. به علت این خواص، سیر می تواند به سم زدایی و سلامت مفاصلو بدن یاری کند.

2. جریان خون را بهبود می بخشد

مطالعه ای در سال 2004 به این نتیجه رسید که مصرف سیر به افزایش قابل توجه جریان خون در منطقه ها مختلف بدن یاری می نماید. این مطالعه نشان می دهد که این امر به علت تأثیر سیر بر مقدار اینترلوکین -6، ماده شیمیایی موثر بر التهاب در بدن است. در واقع افزایش جریان خون یکی از مزایای اصلی سیر برای سلامتی است!

3. تقویت سیستم ایمنی بدن

احتمالا این مورد خیلی تعجب آور نباشد! از دوران کودکی، در اولین بروز سرماخوردگی، مصرف سیر توصیه می شده. یک مطالعه کشف کرد که در یک بازه زمانی 12 هفته ای، مصرف حبه های سیر روزانه مقدار سرماخوردگی را 63 درصد در مقایسه با دارونما کاهش می دهند.

شواهدی برای این امر هم بنا به استفاده سنتی و بعلاوه برخی شواهد مبنی بر اینکه سیر حاوی خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی است، وجود دارد. در واقع سیر می تواند به عنوان یک نیروگاه اساسی برای نگهداری از بدن در مقابله با بیماری ها باشد!

4. تقویت متابولیسم

سیر در واقع به تقویت متابولیسم یاری می نماید! در واقع سیر سرشار از ویتامین C، B 6، منگنز و کلسیم است که همه برای کاهش چربی ضروری هستند. علاوه بر این سیر می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد، که فاکتور مهمی برای متابولیسم و وزن سالم است! از طرفی سیر می تواند برای سم زدایی بدن نیز مفید باشد. یک عامل اساسی در کاهش وزن است.

5. سم زدایی بدن

به نظر می رسد این مسئله ضد شهودی باشد که چیزی با چنین بوی تندی در واقع به پاکسازی بدن یاری کند، اما می تواند.

ترکیبات سولفیدریل موجود در سیر به طرز باورنکردنی در پاکسازی بدن از سموم بسیار قدرتمند هستند. در حالی که، در بیشتر موارد، کبد فعالیت خارق العاده برای پاکسازی بدن را انجام می دهد، اما همیشه در یک دنیای آلوده زندگی می کنیم. قطعاً دریافت کمی یاری نمی تواند آسیبی برساند!

خواص موجود در سیر در واقع می تواند به تقویت آنزیم های سم زدایی در بدن یاری کند. اگر سم زدایی حتی قوی تری می خواهید، سیر می تواند با خار مریم هم افزایی داشته باشد. برخی از افراد حتی هر روز صبح سیر را با آب لیمو گرم می نوشند و باعث افزایش سم زدایی می شوند.

درنتیجه سیر قطعاً می تواند بدن را پاکسازی کند. با این حال، اگر مسئله ای با بوی تند آن ندارید، به صورت خام بجوید.

6. کاهش کلسترول

به نظر می رسد کلسترول بالا نبردی است که این روز ها بسیاری از مردم درگیر آن هستند. خوشبختانه، با داشتن فواید شگفت انگیز سیر، این سبزی کوچک قدرتمند می تواند به شما یاری کند!

در حالی که شواهد محدود است، مواردی وجود دارد که نشان می دهد سیر سطح کلسترول را کاهش می دهد. از آنجا که ثابت شده است که مقاومت انسولین در صورت مصرف مداوم کاهش می یابد، مصرف سیر منطقی خواهد بود.

مطالعات نشان داده که سیر باید حداقل هشت هفته روزانه مصرف گردد تا نتیجه به خوبی مشاهده گردد. با این حال، نتایج ممکن است محدود باشد، بنابراین مهم است که با ورزش منظم و رژیم غذایی نیز به حل مشکل یاری کنید.

7. افزایش عملکرد ورزشی

این ممکن است باعث گردد بوی عرق بیشتر گردد، اما آیا سیر در واقع می تواند عملکرد ورزشی را افزایش دهد؟ برخی ها ادعا می نمایند، بله!

از طرف دیگر، سیر دارای آنتی اکسیدان زیادی است که می تواند به محافظت از بدن در برابر استرس (از جمله استرس ناشی از ورزش) یاری کند. با این حال ممکن است علت علمی دیگری نیز داشته باشد. سیر می تواند باعث افزایش اکسید نیتریک گردد که به نوبه خود رگ های خونی را گشاد نموده و جریان خون را افزایش می دهد.

سیر یکی از اولین مواد تقویت نماینده عملکرد ورزشی در بازار بود! در حقیقت، سیر به وسیله ورزشکاران حتی در یونان باستان استفاده می شد.

8. خواص ضد قارچی

سیر فقط از بین بردن ویروس ها، باکتری ها و پاکسازی بدن نیست. دارای خواص قارچی است. این یکی از مهم ترین مزایای سیر برای سلامتی است.

کاندیدا قارچی است که در بدن تمامی افراد وجود دارد. با این حال، برخی مطالعات نشان داده اند که کاندیدا می تواند در بدن بیش از حد رشد کند و در نتیجه مصرف قند بیش از حد، غذا های فرآوری شده و یک رژیم غذایی کلی ضعیف در بدن نمایان گردد. برخی مطالعات نشان داده که این مشکل می تواند منجر عوارض جانبی متعددی گردد.

بسیاری از ورزشکاران و سایر افراد ممکن است این مشکل را تجربه نموده باشند. خوشبختانه، سیر می تواند یک ماده غذایی قدرتمند در مبارزه با این رشد منفی باشد! با همان خواصی که آن را به یک ضد میکروب تبدیل می نماید، در مقابله با بسیاری دیگر از عوامل خارجی در بدن فوق العاده عمل می نماید.

9. خواص ضد التهابی

دارو های ضد التهاب این روز ها تا حدودی به یک واژه پر سر و صدا تبدیل شده اند! بنا بر دلایلی بسیاری از افراد ادعا می نمایند که التهاب ها در واقع می تواند یکی از دلایل اصلی بیماری باشند.

این التهاب مزمن در بسیاری از مواقع، افراد را با بیماری هایی مانند دیابت، آلرژی و آرتروز روبرو نموده است. برای یاری به درمان این مسائل، حل مشکل اساسی یعنی همان التهاب لازم است.

خوشبختانه، سیر می تواند به عنوان یک داروی قوی در برابر التهاب در بدن باشد. طبق تحقیقات اخیر، به علت داشتن خواص ضد التهابی، می توان از سیر برای مقابله با آرتروز استفاده کرد.

در حالی که رژیم غذایی هنوز هم نقشی اساسی در کاهش التهاب بازی می نماید، سیر بعلاوه می تواند یک ماده باورنکردنی برای آغاز سبک زندگی سالم باشد.

10. کاهش مقدار فلزات سنگین در بدن

همانطور که قبلاً ذکر شد، سیر در کاهش سموم بدن فوق العاده عمل می نماید. کاهش سطح فلزات سنگین در بدن یکی دیگر از مزایای سیر برای سلامتی است.

مطالعاتی بر روی بیماران مبتلا به مسمومیت با سرب و مصرف سیر انجام شد. نتایج نسبتاً تکان دهنده بود! پیش از این، از نظر علمی ثابت شده بود که سیر می تواند سمیت فلزات سنگین را کاهش دهد. بعد ها، اثرات آن در آزمایش های بالینی بر روی افراد با مسمومیت با سرب اثبات شد.

117 کارگر کارخانه از نظر غلظت بالای سرب در خونشان مورد آزمایش قرار گرفتند. این کارگران به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول برای مصرف روزانه سیر و گروه دیگر برای مصرف d-penicillamine به مدت 4 هفته. نتایج حاصل از سیر چشمگیر بود! در واقع سیر باعث کاهش تحریک پذیری و سردرد و کاهش رفلکس عمقی تاندون ها و فشار خون سیستولیک می گردد، در حالی که d-penicillamine هیچ نتیجه اثر بخش و مطلوبی نداشت. گروهی که سیر مصرف کردند بعلاوه غلظت کمتری از سرب را تجربه کردند.

اگرچه مسمومیت با فلزات سنگین مسئله ای نادر است، اما بعلاوه می تواند علت اصلی برخی از نگرانی های مزمن سلامتی باشد.

11. یاری به کاهش وزن

با وجود تمام خواص فوق العاده، تعجب آور نیست که سیر می تواند به کاهش وزن یاری کند. خواص سیر در کاهش قارچ و میکروب ها، متعادل سازی قند خون و افزایش عملکرد ورزشی می تواند منجر به کاهش کلی وزن گردد.

این چراغ سبز بزرگی برای بسیاری از افراد است که امیدوارند راهی برای تقویت کوشش های خود به منظور کاهش وزن پیدا نمایند.

کلام آخر

در سرانجام روز، اگر به سلامت خود اهمیت دهیم، بدن نیز از ما مراقبت خواهد نمود. برای بسیاری از افراد، موضوع اصلی کشف برترین قرص چربی سوز یا ضد التهاب در بازار ها نیست. این در خصوص دنبال کردن شیوه زندگی سالم است تا به درستی از زندگی لذت ببریم.

از آنجا که سیر می تواند به تعادل کلی در بدن یاری کند، می توانیم مطمئن شویم که به ما در رسیدن به اهداف تناسب اندام و سلامتی نیز یاری می نماید.

منبع: lifehack / فرارو

منبع: فرادید

به "11 خاصیت شگفت انگیز سیر برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 خاصیت شگفت انگیز سیر برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید