هواشناسی اصفهان در باره شرایط جوی هشدار زرد صادر کرد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره وزش باد به نسبت شدید تا شدید و رگبار باران از روز شنبه تا روز یکشنبه هفته آینده در استان اصفهان هشدار زرد صادر کرد.

هواشناسی اصفهان در باره شرایط جوی هشدار زرد صادر کرد

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه ای از وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک موقتی با کاهش دید از اوایل وقت روز شنبه تا اواخر وقت روز یکشنبه هفته آینده در بیشتر منطقه ها استان اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، سقوط اشیاء از ارتفاعات، خسارت به سازه های موقت و شکستن درختان کهن سال، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، شدت وزش باد در اواسط روز شنبه وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از تردد، پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و تابلو های تبلیغاتی خودداری نمایند و احتیاط لازم در هنگام عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره داشته باشند و نسبت به استحکام سازه های موقت مانند تابلو های تبلیغاتی و و پوشش گلخانه ها توجه لازم را داشته باشند.

این اداره کل بعلاوه در اطلاعیه دیگری فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران، رعدوبرق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی از اوایل وقت روز یکشنبه تا اواخروقت روز یکشنبه در منطقه ها غرب و جنوب استان اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، احتمال لغزندگی جاده، اختلال در عبور از گذرگاه های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود و خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است احتیاط لازم در سفر های برون شهری، فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو را داشته باشند، و نسبت به تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده نیز اقدام نمایند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز با بیان اینکه نقشه های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت ناپایدار تا اواسط هفته آینده بر روی استان است گفت: شرایط جوی در بیشتر منطقه ها استان به صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و احتمال بارش پراکنده در غرب استان و روز یکشنبه در نیمه جنوبی پیش بینی می گردد.

محمد رضا رفیعی اضافه نمود: غبار صبحگاهی در کلان شهر اصفهان و منطقه ها صنعتی به کاهش دید و کیفیت هوا منجر خواهد شد.

او ادامه داد: دمای هوای بیشتر منطقه ها استان در 24 ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز شنبه هوای قسمتی ابری و غبارصبحگاهی گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و برای روز یکشنبه هوای قسمتی ابری و غبارصبحگاهی گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش بینی کرد.

وبلاگ مهدی آبادانی اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هواشناسی اصفهان در باره شرایط جوی هشدار زرد صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی اصفهان در باره شرایط جوی هشدار زرد صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید