سالانه 4 میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق وارد کشور می گردد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران می گوید سالانه 4 میلیارد و 700 میلیون دلار انواعی از کالاهایی به کشور وارد می گردد که فقط واردات 700 میلیون دلار آن از راستا قانونی وارد شده و مابقی به صورت قاچاق وارد شده است.

سالانه 4 میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق وارد کشور می گردد

خسرو فروغان گران سایه در گفت وگو با پانا اظهار کرد: برنامه های بانک مرکزی برای کنترل تورم تحقق چندانی در عمل نداشته است به این دلیل که بانک مرکزی در اتخاذ تصمیم های خود مستقل نیست و انتشار پول بی پشتوانه خود به عنوان مهمترین عامل تورمی عمل نموده است.

سخت گیری های بی دلیل و محدودیتهای اعمال شده وارداتی تنها موجب از دست رفتن درآمدهایی شده است که باید به صورت قانونی به حساب خزانه واریز می شد و ریشه اقتصاد با این تصمیم ها تضعیف شده است

وی با بیان اینکه سیاست عدم تخصیص ارز با هدف کنترل منابع ارزی نیز منجر به محدودیت واردات نشده است، عنوان نمود: سالانه 4 میلیارد و 700 میلیون دلار انواعی از کالاهایی به کشور وارد می گردد که تنها واردات 700 میلیون دلار آن از راستا قانونی وارد شده و مابقی به صورت قاچاق وارد شده است.

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران گفت: سالانه 6 میلیارد دلار لوازم آرایشی در کشور به صورت وارداتی مصرف می گردد که با وجود عدم تخصیص ارز و جلوگیری از ثبت سفارش به وفور در بازار وجود دارد و اتفاقی به وجود آمده است که ارز از کشور خارج شده و کالا بدون پرداخت عوارض و گمرکی به کشور وارد شده است.

وی تاکید نمود: سخت گیری های بی دلیل و محدودیتهای اعمال شده وارداتی تنها موجب از دست رفتن درآمدهایی شده است که باید به صورت قانونی به حساب خزانه واریز می شد و ریشه اقتصاد با این تصمیم ها تضعیف شده است.

فروغان گران سایه اظهار کرد: مسئولان به خوبی به مسائل واقف هستند اما آنچه موجب می گردد تا راستاهای اجرایی برای حل مسائل پیگیری نگردد ضعف و تداخل قوانین و عزم و ارداه قوی است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سالانه 4 میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق وارد کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 4 میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق وارد کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید