هوش مصنوعی

مذاکره احتیاج نیست ؛ بمب اتم میزنیم!

مدل های هوش مصنوعی به عنوان تصمیم گیر، خشونت و حملات هسته ای را به عنوان راه چاره های مناسب انتخاب کردند.

8 اسفند 1402

مایکروسافت نزدیک تر از همواره به اپل؛ اختلاف ارزش دو شرکت فقط 90 میلیارد دلار

اپل به عنوان با ارزش ترین شرکت دنیا با ارزش 2.82 تریلیون دلار حالا به وسیله مایکروسافت به شدت تهدید می گردد چرا که ارزش ردموندی ها به 2.73 تریلیون دلار رسیده است.

16 دی 1402

7 سریال و فیلم عاشقانه متفاوت که شبیه عاشقانه های مرسوم نیستند

در حالی که داستان های عاشقانه سنتی و متعارف، احساسات آشنا و ملموس را در مخاطبان برمی انگیزند، نگاهی تازه به عشق در تلویزیون و فیلم ها می تواند جان تازه ای به یک قصه بدهد. در این عصر مدرن داستان سرایی، تغییر به سمت روایت های غیرمتعارف که به عمق و تنوع روابط...

30 مهر 1402

مقاومت در برابر مقوله نوآوری در حوزه پزشکی

مقاومت در برابر ایده های نو اغلب در همه حوزه ها از جمله حوزه پزشکی دیده می گردد و تا حدودی هم طبیعی است. اما مقاومت زیاد و نادیده گرفتن یا رد برخی نوآوری های پزشکی مانع از پیشرفت خواهد شد.

25 تیر 1402

هوش مصنوعی به یاری تومورهای مغزی آمد

جماران: تشخیص مولکولی دقیق که جزئیات تغییرات DNA در سلول در طول جراحی را نشان می دهد، می تواند به جراح مغز و اعصاب یاری کند تا تصمیم بگیرد چه میزان بافت مغز را حذف کند.

20 تیر 1402

هرم بزرگ مصر از ریخت افتاد، شاهکار تازه هوش مصنوعی ، عکس

هرم بزرگ خوفو اگر به جای سنگ های چند صد تنی از جنس پنیر ساخته می شد، چه شکلی بود؟ شوخی تازه هوش مصنوعی با این تنها باقیمانده عجایب هفتگانه جهان این تصور را به تصویر کشیده است.

18 خرداد 1402

هشدار جنجالی یک فعال اقتصاد دیجیتال به سیدابراهیم رییسی: 80 میلیون غلام غول های فناوری به دست مردم ایران می افتد

یک فعال حوزه فناوری و مدیر شرکت دانش بنیان آرمان رایان شریف در ملاقات فعالان اقتصاد دیجیتال با سید ابراهیم رییسی به او هشدار داد دستیار های دیجیتال غول های فناوری چالش بزرگ آینده کشور هستند که باعث ترویج تهاجم فرهنگی می گردد!

29 فروردین 1402

لانجویتی نوپدیدی برای انسان آینده

با پیشرفت علم پزشکی، موضوع طول عمر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. مردم دیگر با چیزی بیشتر از زندگی بلندمدت راضی نیستند؛ آن ها می خواهند طولانی و سالم زندگی نمایند. از توسعه درمان های ضد پیری تا رشد طرح های سلامت شخصی، صنعت لانجویتی در رأس زیست بوم...

24 اسفند 1401

یک متخصص کامپیوتر: نگران نباشید؛ هوش مصنوعی محدودیت های زیادی دارد

آنالیز های جی ونگ متخصص علوم کامپیوتر از دانشگاه ماساچوست می گوید نگرانی در خصوص سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی و جایگزین شدن آن ها به جای انسان ها در شرایط فعلی، تا حدی بی اساس است. وی معتقد است که هوش مصنوعی در قدرتمندترین شکل خود هنوز محدودیت های...

16 بهمن 1401

سگ رباتیکی که روی شن ها راه می رود

به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان کره جنوبی به رهبری جمین هوانگ بو این ربات چهار پا را ابداع نموده اند.

13 بهمن 1401

تصاویر ترسناک تولیدشده به وسیله هوش مصنوعی ، آخرین انسان، غار مرگ و آغاز جنگ جهانی سوم

تصاویر فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی نشان می دهد که آخرین فرد روی زمین چگونه می تواند باشد و البته نتایج وحشتناک است.

6 بهمن 1401

مهم ترین کشف های علمی 2022 در خصوص مغز انسان

در این سالی که گذشت، راه چارهی برای مسئله سخت ارائه نشد و احتمالاً خبری از پاسخ در دهه های آینده نیز نخواهد بود؛ البته اگر اصلاً پاسخی در کار باشد. اما سال 2022 صحنه شگفتی ها و راه چاره های زیادی درباره فهم مغز بود که احتیاج به شرح کامل آگاهی ندارند. ...

12 دی 1401

روند رو به رشد استفاده از ربات های توانبخشی ، از هزینه کمتر تا خستگی ناپذیر بودن هوش مصنوعی

این روزها تماشا روند رو به رشد استفاده از ربات های توانبخشی در مراکز درمانی چندان عجیب به نظر نمی رسد. قرار نیست همه ربات ها پیچیده باشند و از ربات های بسیار ساده تا ربات های پیچیده در موسسات توانبخشی مورد استفاده قرار می گیرند.

11 دی 1401

انگشت مصنوعی که سطوح مختلف را با دقت 90 درصد شناسایی می کند

تیمی از محققان آکادمی علوم چین، به تازگی یک انگشت مصنوعی طراحی کرده اند که می تواند سطوح مختلف را با دقت 90 درصد شناسایی کند. در مقاله ای که در مجله Science Advances منتشر شده است، این گروه توضیح می دهند که چگونه توانسته اند با استفاده از حسگر های تریبوالکتریک،...

19 مرداد 1401

فناوری 5G وارد دنیای گردشگری و هواپیمایی می گردد

فناوری 5G در جهان به سرعت در حال افزایش است و جهان را متحول میکند. اما این فناوری در آینده چه تاثیری بر روی صنعت گردشگری خواهد گذاشت؟ در خبرنگاران اطلاعاتی در این خصوص به شما خواننده گرامی ارائه میکنیم. با ما همراه باشید.

15 مرداد 1401

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری های نوظهور دیجیتال راه اندازی شد

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری های نوظهور دیجیتال به عنوان شصت و سومین صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی کشور به صورت رسمی ثبت شد.

5 اسفند 1400

عکس های اینستاگرام به ارتقای هوش مصنوعی فیس بوک یاری می نمایند عکس های اینستاگرام به ارتقای هوش مصنوعی فیس بوک یاری می نمایند

فیس بوک با جمع بندی عکس های منتخب از میان یک میلیارد عکس اینستاگرام، برای آموزش الگوریتم هوش مصنوعی استفاده می نماید.

8 فروردین 1400